1:35 Tamiya's Leopard 2a5 NL/GER 101 tk-bat

erikztm

Re: 1:35 Tamiya's Leopard 2a5 NL/GER 101 tk-bat

Berichtdoor erikztm » 26 dec 2016, 03:21

Nou we leren de Leopard wel kennen zo. Machtig interessant om te lezen allemaal. Ik ben eigenlijk verbaasd over die communicatiekabel. Zoals we inmiddels in Syrië hebben gezien vormen statisch opgestelde Leo's vrij gemakkelijke doelen voor voorbijgangers met een raketwerper op zak.
Mooi setje van legend. Begrijp ik goed dat de kist een min of meer standaard NL toevoeging was? Op de foto van de 4 tanks heeft de linker hem zo te zien niet liggen dus zonder is altijd nog een optie. Hoe werd dat ding eigenlijk bevestigd? Je schroeft hem niet zomaar even vast aan de toren denk ik?
Instruction manual? You mean the manufacturer's opinion.

darka76

Berichtdoor darka76 » 26 dec 2016, 18:36

Begrijp ik goed dat de kist een min of meer standaard NL toevoeging was? Op de foto van de 4 tanks heeft de linker hem zo te zien niet liggen dus zonder is altijd nog een optie. Hoe werd dat ding eigenlijk bevestigd? Je schroeft hem niet zomaar even vast aan de toren denk ik?

Afhankelijk van het soort oefening, schroefden we de kist er wel of niet op. Een schietserie in Bergen Hohne, waar we eigenlijk iedere avond terug op een basis waren, werd de kist niet meegenomen. Waren we tijdens een oefening soms een week of meer van de bewoonde wereld (wat bij mij het geval was tijden de beruchte 9-11 waarvan iedereen nog weet waar hij was, toen het gebeurde en ik eigenlijk de eerste beelden na een dag of 4 kreeg te zien) werd de kist wel mee genomen. Bij mijn weten gingen er 2 bouten van de eerder genoemde torenplaat los, die vervolgens weer vast gingen met de kist er tussen, maar ik geloof dat de kist met nog wat sjorbanden werd vast gemaakt, zoals je op sommige foto's wel kunt zien. Gewoon om het rek van de rbli's vast (rookbuslanceerinrichting..)
Het was aan de bemanning om wel of niet de matskist mee te nemen. ik kan je niet vertellen waarom er 1 tank bij staat die er geen mee heeft. Meestal, als ie mee mocht, ging de kist echt wel op het dak..
Het kan zijn dat er een reserve tank staat, omdat hun eigen in onderhoud was. soms werden persoonlijke spullen even snel over geladen en werd tijdelijk de tank van de eskadrons/bataljons commandant geleend totdat de eigen weer klaar was. Aangezien laatst genoemde tanks tot staf behoorde en niet direct een gevechtsfunctie hadden werden deze anders bepakt. Dat zie je direct in dit soort zaken.

laat ik dan hier ook even afsluiten met een plaatje van een esk.comm tank, met een actie van een bestuurder vers van z'n opleiding (dus nog niet kunnen rijden)
18-12-2010 12;05;504.JPG
18-12-2010 12;05;504.JPG (237.83 KiB) 854 keer bekeken

lang leve de vangrail

de Koning
Contacteer:

Berichtdoor de Koning » 27 dec 2016, 11:19

Drifting gone wild..
Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding...

erikztm

Berichtdoor erikztm » 27 dec 2016, 13:16

Thx voor de uitleg Arjan. En daar kan zo'n ding wel tegen toch?
Instruction manual? You mean the manufacturer's opinion.

Remy

Berichtdoor Remy » 31 dec 2016, 17:37

Prachtig om allemaal te lezen Arjen!
Je werk ziet er allemaal goed uit!

Terug naar “Andere onderwerpen”