Punch and die......wat is wijsheid

vragen die betrekking op gereedschappen, verf, decals en dat soort dingen.
Evert

Punch and die......wat is wijsheid

Berichtdoor Evert » 11 feb 2016, 10:39

Met het oog op m'n verjaardag en de jaarlijks terugkerende vraag 'wat zou je willen hebben?'.....het volgende....

Al een tijdje speel ik met het idee om een zo'n punch and die set te kopen, in eerdere gevallen kocht ik dan toch liever een kit voor dat geld maar ik zie steeds vaker op het internet mooie resultaten van een dergelijk setje.

Heeft een van jullie ervaring met het gebruik van een dergelijke set? Als ik google en rond neus kom ik tot twee kansehebbers maar twijfel over welke grootte ik zou moeten nemen. Ik wil hem vooral inzetten om bijvoorbeeld cockpits zelf te kunnen upgraden/versieren met klokken of andere opliggende details.

RP Toolz heeft twee maten in de collectie. Een van 0,5mm tot 2mm (met stapjes van 0,1mm) en 0,6mm tot 2mm (met stapjes van 0,2mm).
Afbeelding

CB Models heeft ook een setje met verschillende maten.
Afbeelding

Ik neig zelf naar de 0,5 tot 2mm met stapjes van 0,1 omdat je dan net wat meer mogelijkheden hebt....maar ben ook benieuwd naar jullie ideeën/suggesties

darka76

Re: Punch and die......wat is wijsheid

Berichtdoor darka76 » 11 feb 2016, 12:44

Hmm. Ik zie zo af en toe zoiets voorbij komen en denk dan iedere keer wat ik er mee zou moeten/kunnen.
Kun je zoiets niet oplossen met een boor setje? Oplopend met 0.1 vanaf 0.3 mm.. dan tot 1.5 mm. Daar kun je meer mee denk ik.
Wat ook erg handig is is een set rescribe mallen of een pe bender.. tenzij je die al hebt uiteraard

Anyway alvast gefeliciteerd.

Bertvdm

Berichtdoor Bertvdm » 11 feb 2016, 18:18

Die eerste is een rivet maker, tja daar heb je niet veel aan.
Die andere (CB model) is wel aardig, die zou ik zelf kiezen.

Ik heb zelf een setje kunnen kopen voor 10 euro uit een nalatenschap, best handig net als een holpijpen setje.
"Proper Planning Prevents Poor Performance"

de Koning
Contacteer:

Berichtdoor de Koning » 11 feb 2016, 21:50

Is dat een hint Evert?? :lol: :lol: :lol:

Ik heb zelf meerdere P&D setjes, maar niet diegene die jij beschrijft..
Ik zou i.i.g. kiezen voor de fijnste, want dat is wat je volgens mij voor ogen hebt. Belangrijk wel is dat je dan goed door het perspex kan kijken waar je onderwerp zich bevindt t.o.v. het gaatje..

En volgend jaar gewoon het grotere broertje vragen.. :mrgreen:
Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding...

Terug naar “De technische kant”